Інформація для батьків
Практика показує, що нерозуміння батьками ролі психолога в позашкільному навчальному закладі призводить до уникнення і відмови від зустрічей з ним.
Хочеться відразу роз'яснити ситуацію:
психолог і психіатр, (з яким часто нас порівнюють) мають суттєві відмінності в роді діяльності.
Психіатр - лікар, що займається відхиленням (порушеннями) в психічній сфері людини. Він може поставити діагноз, призначити, при необхідності, медикаментозне лікування, дати направлення в спеціалізований садок.
Психолог (дитячий) – спеціаліст, який займається з дітьми, які не мають відхилень у психічній сфері. Він не ставить діагноз, а може зробити умовно-варіативний прогноз на майбутнє та проводить заходи по зміцненню психологічного здоров'я дітей. При необхідності може запропонувати пройти консультацію у спеціалістів: психіатра, невролога, логопеда. Основними методами роботи психолога є - спостереження за розвитком дитини на всіх вікових етапах, відстеження динаміки розвитку пізнавальної, емоційно-вольової, особистісної сфер дитини.
Діти зазвичай з великою охотою відвідують такі заняття. Нажаль, вирішити психологічні проблеми дітей тільки в умовах одиничних зустрічей на заняттях з психологом неможливо,потрібен час і серія зустрічей.
Без взаємодії з батьками дитини така робота буде носити поверхневий характер, і та позитивна динаміка, яка з'явиться у розвитку дитини, дуже скоро зійде нанівець. Тому, в першу чергу, бажання батьків взаємодіяти з психологом, допомогти дитині подолати проблемні моменти, є найважливішим фактором на шляху змін на краще.
Тільки спільна плідна робота дасть позитивний результат!
Як відомо, краще не чекати проблеми, а зробити все, щоб її уникнути. Тому взаємодію з психологом краще починати з самого раннього віку.
Практичний психолог БДЮТ
Чичкан Оксана Анатоліївна